2/12/2025
Ενημερωτικό Δελτίο
Έπειτα από παρεμβάσεις συλλόγων και ομοσπονδιών πήρε παράταση μέχρι τις 31/12/2026 η υποχρεωτική εγγραφή των επιχειρήσεων μας στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «OpenBusiness» (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχου). Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα απαιτεί την απογραφή όλων των αδειοδοτήσεων που έχει η επιχείρηση μας.
Μετά το ψηφιακό πελατολόγιο και μια σειρά άλλων υποχρεωτικών ψηφιακών εργαλείων (my DATA, ηλεκτρονική τιμολόγηση, ψηφιακή κάρτα, πλατφόρμες εργατικής νομοθεσίας, ηλεκτρονικά δελτία αποστολής) το OpenBusiness έρχεται να επιβαρύνει ακόμα περισσότερο όλους εμάς τους μικρούς επαγγελματίες. Υπενθυμίζουμε ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων που έχουν υποχρέωση απογραφής είναι πολύ μικρές, με περιορισμένους πόρους και χωρίς οργανωμένα λογιστήρια.
Η «δωρεάν απογραφή» όπως υποστηρίζει η υπουργική απόφαση δεν είναι εφικτή καθώς η διαδικασία απογραφής απαιτεί συγκέντρωση εξειδικευμένων δικαιολογητικών (μεταβιβάσεις, άδειες εγκατάστασης και λειτουργίας, έγγραφα χρήσεων γης, χωροταξικά στοιχεία κ.λπ.), γεγονός που σημαίνει ότι η διεκπεραίωση της διαδικασία δύσκολα μπορεί να υλοποιηθεί από εμάς πράγμα που συνεπάγεται ουσιαστικό οικονομικό κόστος.
Συνεχίζουμε να διεκδικούμε την εξαίρεση των επιχειρήσεων που αδειοδοτήθηκαν πριν το καθεστώς γνωστοποίησης από το Open Business και απαιτούμε την όποια ανάρτηση στοιχείων να υλοποιηθεί με ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών χωρίς καμία δική μας εμπλοκή.
