Επιστολή έστειλε η ΓΣΕΒΕΕ προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππα σχετικά με την ίδρυση Συνεταιριστικών Ιδιωτικών ΚΤΕΟ στον κλάδο επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων του Σ/Ν για την Οδική Ασφάλεια.
Συγκεκριμένα:
Με την διάταξη της παρ. 4 του αρθ. 3 στο Σχέδιο Νόμου που αφορά την οδική ασφάλεια και άλλες διατάξεις, το οποίο συζητείται αυτές τις μέρες στο Κοινοβούλιο, διορθώνεται μια στρέβλωση σε βάρος των πολύ μικρών και μικρών επιχειρηματιών που δραστηριοποιούνται στο χώρο της επισκευής και συντήρησης οχημάτων.
Η μέχρι σήμερα απαγόρευση ίδρυσης Ιδιωτικών Συνεταιριστικών ΚΤΕΟ από τους επιχειρηματίες του χώρου επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, όχι μόνο δεν δικαιολογούνταν από την Οδηγία 96/96/ΕΚ για τον τεχνικό έλεγχο τον οχημάτων, αλλά αντίθετα ερχόταν και σε ευθεία σύγκρουση με τις κοινοτικές διατάξεις περί ανταγωνισμού.
Η άρση, επομένως, αυτής της απαγόρευσης στην πράξη ενισχύει τον ανταγωνισμό, εναρμονίζεται δε και με την αρχή της «προτεραιότητας στις μικρές επιχειρήσεις» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αναμένεται, επιπλέον, να έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις στους μικρομεσαίους επιχειρηματίες του κλάδου της επισκευής και συντήρησης οχημάτων. Θα δοθεί η δυνατότητα σε πολλούς επιχειρηματίες να επεκτείνουν την δραστηριότητα τους, να εκσυγχρονιστούν και να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις και σχετικές με το γνωστικό τους αντικείμενο – άρα και πιο επιτυχείς – δράσεις, συμβάλλοντας έτσι στην οικονομική ανάπτυξη και την ενίσχυση της απασχόλησης.
Δίνεται, επιπλέον, για πρώτη φορά η δυνατότητα ανάπτυξης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ και δημιουργίας ΔΙΚΤΥΩΝ ανάμεσα στις επιχειρήσεις επισκευής και συντήρησης οχημάτων, με θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα. Η δημιουργία συνεργασιών και δικτύων μεταξύ μικρομεσαίων επιχειρηματιών αποτελεί και ένα μεγάλο ζητούμενο για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής οικονομίας και πρέπει να ενθαρρύνεται με κάθε τρόπο σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Η δυνατότητα αυτή, δυστυχώς, μέχρι στιγμής όχι μόνο δεν έχει ενσωματωθεί στην κουλτούρα του μικρού επιχειρηματία αλλά έχει καταπολεμηθεί και από συμφέροντα που ήθελαν και θέλουν να ολιγοπωλήσουν την αγορά.
Τέλος, στην επιστολή της η ΓΣΕΒΕΕ καλεί τον Υπουργό να μην υποχωρήσει στις πιέσεις «οργανωμένων συμφερόντων» που με έωλα επιχειρήματα περί δήθεν προστασίας της οδικής ασφάλειας και καταπολέμησης της διαφθοράς προσπαθούν να συγκαλύψουν μια «μίζερη» επιχειρηματική ιδιοτέλεια, θέτοντας ως στόχο την ακύρωση της συγκεκριμένης διάταξης.
Μέχρι σήμερα, πάντως, που οι επισκευαστές οχημάτων δεν είχαν τη δυνατότητα ίδρυσης ΙΚΤΕΟ ούτε οι όροι οδικής ασφάλειας δεν τηρούνταν όπως έπρεπε αλλά ούτε και η διαφθορά στην έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών είχε αποφευχθεί. Τα φαινόμενα αυτά δύνανται να καταπολεμηθούν μόνο μέσα από αυστηρές διαδικασίες ελέγχου που εισάγονται στο παρόν νομοσχέδιο και όχι με τη δημιουργία επιχειρηματικών «θερμοκηπίων» από ολίγους ενδιαφερόμενους.