Τα νέα του ΣΙΣΕΜΑ
9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΗ ΣΙΣΕΜΑ 2024

9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΗ ΣΙΣΕΜΑ 2024

Ο ΣΙΣΕΜΑ στις 9 Φεβρουαρίου πηγαίνει ΝΟΧ για την ετήσια συνεστίαση. Σας...

Η φοροαφαίμαξη στην πράξη δείτε τον πίνακα

Η φοροαφαίμαξη στην πράξη δείτε τον πίνακα

Ενα από τα ψέματα του υπουργείου Οικονομικών είναι ότι «όσοι δήλωσαν τα...

Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση στις 22 Νοεμβρίου.

Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση στις 22 Νοεμβρίου.

Το αγωνιστικό ραντεβού έχει δοθεί για τις 11.30 π.μ. με συγκέντρωση στην...

8 ΝΟΕΜΒΡΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ

8 ΝΟΕΜΒΡΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ

Για το επίμαχο νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μεστόχο την...

Ο ΣΙΣΕΜΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ AUTOTEC EXPO 2023. ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ F1c

Ο ΣΙΣΕΜΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ AUTOTEC EXPO 2023. ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ F1c

Συνάδελφοι, Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι...

  • 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΕΣΤΙΑΣΗ ΣΙΣΕΜΑ 2024

    Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2024 06:35
  • Η φοροαφαίμαξη στην πράξη δείτε τον πίνακα

    Πέμπτη, 16 Νοεμβρίου 2023 13:56
  • Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση στις 22 Νοεμβρίου.

    Τρίτη, 14 Νοεμβρίου 2023 12:35
  • 8 ΝΟΕΜΒΡΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ

    Δευτέρα, 06 Νοεμβρίου 2023 16:38
  • Ο ΣΙΣΕΜΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ AUTOTEC EXPO 2023. ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ F1c

    Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2023 13:36

Tο περιοδικό μας

episkevastisbanner1

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Τα νέα του ΣΙΣΕΜΑ

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 8/4/2019

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 2019

Συνάδελφοι, σας καλωσορίζουμε στην ετήσια γενική συνέλευση του συλλόγου μας.

οι εξελίξεις στην οικονομία και σε πολιτικό επίπεδο είναι ραγδαίες και μας επηρεάζουν άμεσα αφού σχετίζονται άμεσα με την ζωή και την βιωσιμότητα των μαγαζιών μας. Οι μύθοι της «μεταμνημονιακής εποχής» είναι το νέο όπλο της κυβέρνησης για να ξεγελάσει το λαό ενόψει των εκλογών. Όλα αυτά μαζί και τα επόμενα που θα έρθουν, φανερώνουν ένα δυσοίωνο επαγγελματικό περιβάλλον για την βιωσιμότητα των μαγαζιών μας. 

Όπως η «προηγούμενη», έτσι και η «επόμενη» μέρα έχει παροχές, φοροελαφρύνσεις και διευκολύνσεις για το κεφάλαιο, πλειστηριασμούς, χαράτσια, περιστολή του απεργιακού δικαιώματος για τους εργαζόμενους και το λαό. Αυτή είναι η «κανονικότητα» του σάπιου καπιταλισμού, σε ανάπτυξη και κρίση, που απαιτεί θυσίες δίχως τέλος από το λαό για τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν, τον περασμένο χρόνο 1.168.438 φορολογούμενοι ήρθαν αντιμέτωποι με αναγκαστικά μέτρα είσπραξης από τον φοροεισπρακτικό μηχανισμό του κράτους, για ληξιπρόθεσμα χρέη στην Εφορία. Το αντίστοιχο νούμερο το 2017 ήταν 1.050.077, που σημαίνει ότι από χρόνο σε χρόνο σφίγγει ολοένα και περισσότερο ο κλοιός σε όσους χρωστάνε.

Κι αν σε μερικούς περνάει η προπαγάνδα της κυβέρνησης ότι έχει εξαπολύσει φορο-σαφάρι σε βάρος τάχα των «λίγων» για το συμφέρον των «πολλών», τα στοιχεία της ΑΔΑΕ είναι αποκαλυπτικά: Το 87,4% των οφειλετών (3.554.463 οφειλέτες) έχουν χρέος μικρότερο των 5.000 ευρώ και διακρατούν το 2,4% του συνολικού ληξιπρόθεσμου χρέους. Το 1,1% των οφειλετών (42.877 οφειλέτες) έχουν βασική οφειλή μεγαλύτερη των 100.000 ευρώ και διακρατούν το 89,5% (93.378,0 εκατ. ευρώ) του συνολικού χρέους στην Εφορία, ενώ στην «ενδιάμεση ζώνη» (οφειλή από 5.000 έως 100.000 ευρώ) βρίσκεται το 11,5% των οφειλετών (467.410 οφειλέτες), που διακρατούν το 8,2% (8.521,2 εκατ. ευρώ) του συνολικού ληξιπρόθεσμου χρέους. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που βρέθηκαν στην «τσιμπίδα» των εισπρακτικών μηχανισμών με τη λήψη αναγκαστικών μέτρων (κατασχέσεις λογαριασμών και άλλα) είναι φορολογούμενοι που χρωστάνε μέχρι 5.000 ευρώ. Είναι δηλαδή η «μαρίδα», που αδυνατεί να πληρώσει ακόμα κι αυτό το χρέος, παρά τις κατά καιρούς ρυθμίσεις που κάνει η κυβέρνηση για να εισπράξει.

Άθλιο έργο είναι κι αυτό που ξαναβλέπει τώρα, «θεσμοί», κυβέρνηση, τραπεζίτες και επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν ήδη συμφωνήσει στο παραπέρα τσεκούρωμα της όποιας προστασίας είχε απομείνει για την πρώτη κατοικία.

Μαζί εντείνουν τους εκβιασμούς στο λαό, ζητώντας του είτε να αποδεχτεί τους πλειστηριασμούς είτε να φορτωθεί μια ακόμα «ανακεφαλαιοποίηση», για τη «σταθεροποίηση» του τραπεζικού συστήματος.

Μαζί έχουν καταστρώσει το σχέδιο των μαζικών πλειστηριασμών και εκβιασμών στα λαϊκά στρώματα για να προσέλθουν στα γκισέ των τραπεζών.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά - προβλέπει πρόσκαιρη 12μηνη «προστασία» για όσους «επιβιώσουν» από τους νέους διαδοχικούς «κόφτες» και κριτήρια όπως: το υπόλοιπο του στεγαστικού δανείου (μέχρι 130.000 ευρώ, μαζί με πανωτόκια και προσαυξήσεις), τα εισοδηματικά κριτήρια (έως 12.500 ευρώ το χρόνο για μονοπρόσωπο νοικοκυριό), το ύψος των καταθέσεων του δανειολήπτη, που αναμένεται να συμπιεστεί παραπέρα, το συνολικό ύψος της ακίνητης περιουσίας ως προς το υπόλοιπο του δανείου και πάει λέγοντας.

Μάλιστα, η κυβέρνηση παρουσιάζει αυτά τα όρια ως την «καλή εκδοχή» του σχεδίου, συγκριτικά με την πρόταση των «θεσμών», θέλοντας να εθίσει το λαό στη λογική του «μικρότερου κακού», για να δεχτεί αδιαμαρτύρητα την άρση της όποιας προστασίας υπήρχε μέχρι σήμερα.

Τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν σε όσα νομοθέτησε η κυβέρνηση μέχρι τώρα, για να διευκολύνει τις τράπεζες και τα άλλα «κοράκια» στη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων, όπως για παράδειγμα τους αποκλειστικά ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, την ένταση της καταστολής σε όσους αγωνίζονται εναντίον τους, με το σχετικό «ιδιώνυμο», τη δυνατότητα μεταπώλησης σε funds των πακέτων με τα «κόκκινα» δάνεια κ.ο.κ.

Αλλά και εκείνα τα μέτρα που παρουσιάζονται ως «ανακούφιση» τάχα των δανειοληπτών, όπως η επιδότηση της δόσης του δανείου, στην πραγματικότητα αποτελούν έμμεση επιδότηση των ίδιων των τραπεζιτών, με χρήματα που θα κοπούν από άλλες κοινωνικές δαπάνες, ενώ εντείνονται παράλληλα οι εκβιασμοί προς τα λαϊκά στρώματα για να τηρήσουν «απαρέγκλιτα» τις «υποχρεώσεις» τους απέναντι στην τράπεζες.

Επιβεβαιώνεται και μ' αυτόν τον τρόπο ότι οι στόχοι του κεφαλαίου για μείωση των «κόκκινων» δανείων, προκειμένου να τροφοδοτήσουν τον νέο γύρο καπιταλιστικής συσσώρευσης με φτηνό χρήμα και δανεισμό, σηματοδοτούν ένταση της αντιλαϊκής επίθεσης. Και ότι η «δίκαιη ανάπτυξη» προς όφελος του κεφαλαίου, που υπηρετεί η κυβέρνηση, εχθρεύεται τις λαϊκές ανάγκες παντού, και στο ζήτημα της στέγης.

Τις προηγούμενες μέρες η ΕΛΣΤΑΤ έδωσε στοιχεία σχετικά με τις δαπάνες για την Υγεία, που έρχονται με τη σειρά τους να αποκαλύψουν τα κυβερνητικά «φούμαρα» περί «σταθεροποίησης και ενίσχυσης» του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Έτσι, η δημόσια δαπάνη για την Υγεία το 2013 ήταν 9.445,9 εκατ. ευρώ, το 2016 8.923,8 εκατ. ευρώ και το 2017 8.815,8 εκατ. ευρώ. Δηλαδή μέσα σ' ένα χρόνο (2016-17) η δημόσια δαπάνη μειώθηκε κατά 1,3% και από το 2013 κατά 6,7%. Αντίστοιχα, οι δαπάνες των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (ΟΚΑ) για την Υγεία των ασφαλισμένων ήταν 4.404,8 εκατ. ευρώ το 2016 και 4.807,3 εκατ. ευρώ το 2017. Μέσα σ' ένα χρόνο, δηλαδή, τα Ταμεία πλήρωσαν 9,6% περισσότερα. Στα παραπάνω νούμερα αποτυπώνεται η πολιτική των προηγούμενων και της σημερινής κυβέρνησης να μεταθέτουν ολοένα και περισσότερο στις πλάτες των ασφαλισμένων το κόστος για την Υγεία, αυξάνοντας τις άμεσες και έμμεσες πληρωμές. Όπως φαίνεται και απ' αυτά τα στοιχεία, είναι μάταιος κόπος να αναζητεί κανείς ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ, τη ΝΔ και τα άλλα αστικά κόμματα.

Ενώ ο πέλεκυς πέφτει βαρύς πάνω στην δημόσια υγεία η Γενική Διεύθυνση Οικονομικού του υπουργείου Άμυνας, την 1η Φλεβάρη 2018, σε έγγραφο με θέμα «Διαμόρφωση - Εκτέλεση Προϋπολογισμού ΥΠΕΘΑ Έτους 2018» ζητούσε αποδέσμευση από το υπουργείο Οικονομικών σχεδόν 15 εκατ. ευρώ, για αμιγώς ΝΑΤΟικές δαπάνες.

Από τις δαπάνες αυτές ξεχωρίζει το ποσό των 800.000 ευρώ, με το οποίο το ΓΕΕΘΑ συμμετέχει στις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης του Πεδίου Βολής Κρήτης («NATO Missile Firing Installation» - NAMFI, πολυεθνικό κέντρο εκπαίδευσης σε βολές με πυραύλους). Στις δαπάνες του ΓΕΕΘΑ περιλαμβάνονται και άλλα 2.807.000 ευρώ ως συνεισφορά στο ΝΑΤΟ.

Αντίστοιχα, για το ΓΕΣ προβλέπονται 100.000 ευρώ ως εθνική συμμετοχή σε έργα του ΝΑΤΟ, 600.000 ευρώ ως εισφορά στο ΝΑΤΟ, 178.500 ευρώ «για αποζημιώσεις εξωτερικού και συναφή έξοδα αξιωματικών και οπλιτών, που υπηρετούν σε στρατηγείο ΝΑΤΟ», αλλά και 1.230.000 ευρώ «για αποζημιώσεις εξωτερικού και συναφή έξοδα προσωπικού αποστελλόμενου ή μετακινούμενου στο εξωτερικό για υπηρεσία ή ασκήσεις ΝΑΤΟ».

Οι δαπάνες του ΓΕΝ κατανέμονται ως εξής: 250.000 ευρώ για συμμετοχή της Ελλάδας σε δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης «ειδικών αποθηκών» του ΝΑΤΟ, 120.000 ευρώ για συμμετοχή της Ελλάδας σε δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης του ΝΑΤΟικού σταθμού FORACS Κρήτης (όπου επισκευάζονται τα ηλεκτρονικά συστήματα πολεμικών πλοίων της λυκοσυμμαχίας), 500.000 ευρώ «για αποζημιώσεις εξωτερικού και συναφή έξοδα αξιωματικών και οπλιτών που υπηρετούν σε στρατηγείο ΝΑΤΟ», 4 εκατ. ευρώ «για αποζημιώσεις εξωτερικού και συναφή έξοδα προσωπικού αποστελλόμενου ή μετακινούμενου στο εξωτερικό για υπηρεσία ή ασκήσεις ΝΑΤΟ» και 250.000 ευρώ «λοιπές εισφορές».

Τέλος, για το ΓΕΑ προβλέπονται περίπου 2 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις στελεχών του σε στρατηγεία και αποστολές του ΝΑΤΟ και άλλα 2 εκατ. ευρώ για «λοιπές εισφορές».

Όλα αυτά χωρίς να υπολογίσει κανείς τις δεκάδες χιλιάδες ευρώ από το υστέρημα του ελληνικού λαού, προκειμένου η Πολεμική Αεροπορία και το Ναυτικό να περιπολούν σε Βαλκάνια και Ανατολική Μεσόγειο ή να συμμετέχουν σε «ασκήσεις» - πρόβες πολέμου της λυκοσυμμαχίας έως τη Νορβηγία και τη Βαλτική.

Χωρίς δε στην εξίσωση να μπαίνει και το βασικό, ότι η κυβέρνηση είναι από τις ελάχιστες στο σύνολο των κρατών - μελών της λυκοσυμμαχίας που σταθερά, όλα αυτά τα χρόνια, εν μέσω βαθιάς κρίσης για το λαό, καλύπτει και ξεπερνά τη ΝΑΤΟική «νόρμα» του 2% επί του ΑΕΠ να πηγαίνει σε στρατιωτικές δαπάνες στοιχισμένες στα ΝΑΤΟικά προτάγματα.

Αξίζει ωστόσο να θυμίσουμε τι έχουν εισπράξει μέχρι σήμερα οι όμιλοι για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και συγκεκριμένα:

Για την Ιόνια Οδό - που την εκμεταλλεύεται η «Νέα Οδός», κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και των ισπανικών συμφερόντων «Ferrovial» και ACS - το κόστος ξεπέρασε τα 1,2 δισ. ευρώ και από αυτά περίπου 200 εκατ. φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε με την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015.

Ανάλογη είναι η εικόνα και για το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, που περιλαμβάνει τις σήραγγες Τεμπών. Το αρχικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων ίδια κεφάλαια της παραχωρησιούχου («Hochtief», AKTΩΡ, J&P ΑΒΑΞ, VINCI κ.ά.) ανέρχονται σε 121 εκατ. ευρώ, η κρατική ενίσχυση στα 296 εκατ. ευρώ, ο δανεισμός με την εγγύηση του Δημοσίου στα 583 εκατ. ευρώ και τα έσοδα από διόδια στα 300 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ο Γ. Δραγασάκης είπε ότι ετοιμάζονται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία και πακέτα στους επιχειρηματικούς ομίλους, μέσω του Ταμείου Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ), ενώ αναμένεται σύντομα και το νομοσχέδιο για την Αναπτυξιακή Τράπεζα. Πρόσθεσε ότι θα αυξηθεί και ο προϋπολογισμός του ΕΣΠΑ για «δράσεις και προγράμματα τα οποία απευθύνονται στη βιομηχανία ή και σε άλλους τομείς της οικονομίας» κ.ά.

Έχουμε και το αντιδραστικό εφοπλιστικό κεφάλαιο.  Για να δείτε δε πόσο «μεγαλόψυχοι» είναι οι εφοπλιστές όταν προσπαθούν να φτιάξουν κοινωνικό προφίλ για να κρυφτούν η άγρια εκμετάλλευση στα καράβια και τα δεκάδες προνόμια και φοροαπαλλαγές που μασουλάνε, αξίζει να παραθέσουμε εδώ μια από τις διατυπώσεις της συμφωνίας: «Η καταβολή της νέας οικειοθελούς παροχής εξαντλεί για το παγκόσμιο εισόδημα από τα μερίσματα των πλοιοκτητριών της προηγούμενης παραγράφου, κάθε άλλη φορολογική υποχρέωση των ως άνω φυσικών προσώπων από κάθε φόρο, εισφορά, τέλος, κράτηση ή οποιαδήποτε άλλη φορολογικής φύσης επιβάρυνση, καθώς και από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης.

Η φιλομονοπωλιακή κυβερνητική νομοθετική ρύθμιση υπερ του μεγάλου κεφαλαίου δεν γνωρίζει όρια. Με νέα τροπολογία - πρόκληση μειώνει κι άλλο τη φορολογία των διανεμόμενων κερδών από το 15% στο 10%! Μάλιστα, όπως σημειώνεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, «από τις προτεινόμενες διατάξεις, επέρχεται επί του κρατικού προϋπολογισμού ετήσια μείωση εσόδων, από το έτος 2020 και εφεξής ύψους 45 εκατ. ευρώ περίπου». «Η ανωτέρω μείωση - αναφέρεται - θα αναπληρωθεί από άλλες πηγές εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού», με άλλα λόγια ο λαός θα κληθεί να πληρώσει και αυτό τον «λογαριασμό», στο όνομα της διαμόρφωσης του φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος, της καπιταλιστικής ανάπτυξης, που προϋποθέτει θυσίες δίχως τέλος για την εργατική τάξη, τα λαϊκά στρώματα.

Η τροπολογία - πρόκληση, την ώρα μάλιστα που η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τους «θεσμούς» το παραπέρα τσεκούρωμα του αφορολόγητου και λεηλατεί το λαϊκό εισόδημα με τους δεκάδες έμμεσους και άμεσους φόρους, αποτελεί άλλη μια τρανταχτή απόδειξη της «δίκαιης» ανάπτυξης για το κεφάλαιο που υπηρετεί η κυβέρνηση με την πολιτική της και που έρχεται να προστεθεί στις δεκάδες φοροαπαλλαγές και τα υπόλοιπα προνόμια που η κυβέρνηση εξασφαλίζει σωρηδόν στους επιχειρηματικούς ομίλους. Μάλιστα, η τροπολογία αποτελεί απλά το «ορεκτικό» του νομοσχεδίου με τα νέα φορολογικά «κίνητρα» για τους επιχειρηματικούς ομίλους, που όπως ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στ. Πιτσιόρλας.

Σήμερα η γη, οι δασικές εκτάσεις, οι υποδομές αντιμετωπίζονται ως εμπορεύματα για την ενίσχυση της κερδοφορίας των κατασκευαστικών και άλλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι ως κοινωνικό αγαθό. Πρόκειται για μια πολιτική χρήσεων γης που επιτρέπει την ανεξέλεγκτη «συμβίωση» βιομηχανίας - κατοικίας με κίνδυνο ενός μεγάλου τεχνολογικού ατυχήματος, με καταστροφικές συνέπειες για τον πληθυσμό, τέτοιο παράδειγμα είναι τα καζάνια των διυλιστηρίων στο Πέραμα. Τα μπαζωμένα ρέματα, η άναρχη επέκταση του σχεδίου πόλης και η τσιμεντοποίηση των οικοπέδων, οι ελλείψεις αντιπλημμυρικών έργων, η κατασκευή μεγάλων οδικών αξόνων και άλλων υποδομών, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το κριτήριο της επίδρασης στη συνολική τρωτότητα μιας περιοχής απέναντι στις πλημμύρες, η απουσία αντιπυρικών ζωνών, η απουσία οδών μαζικής διαφυγής σε περιπτώσεις ανάγκης εκκένωσης περιοχών και οδών για την πρόσβαση των πυροσβεστικών οχημάτων, η απουσία ελεύθερων χώρων, αποτελούν ορισμένα μόνο ενδεικτικά παραδείγματα αυτής της πολιτικής χωροταξικού σχεδιασμού, στο πλαίσιο του σημερινού δρόμου ανάπτυξης. Η κρατική πολιτική δαπανών υπηρετεί την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου, καθώς ιεραρχούνται έργα με βάση τις προτεραιότητές του.

Και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, θυμίζουμε ότι και η κυβέρνηση που τώρα μιλά για τους προηγούμενους:

  • Διευκόλυνε με νόμους ακόμα περισσότερο τη δράση των μονοπωλιακών ομίλων στα κρατικά δασικά οικοσυστήματα.
  • Διατήρησε όλο το νομικό πλαίσιο που θωρακίζει τη διείσδυση των μονοπωλιακών ομίλων, με τη διεύρυνση των νόμιμων επεμβάσεων στα δασικά οικοσυστήματα με την παραχώρηση της χρήσης.
  • Προώθησε την ένταση της εμπορευματοποίησης της δασικής γης, μέσω κυρίως της αλλαγής χρήσης της και της εξασφάλισης παράλληλα του απαραίτητου γι' αυτήν χωροταξικού και περιβαλλοντικού πλαισίου.

Για τον περίφημο επενδυτικό νόμο, πλέον το συνολικό επιλέξιμο κόστος της επένδυσης να είναι από 15 εκατ. ευρώ και πάνω, αντί για 20 εκατ. ευρώ που ισχύει σήμερα.

Ακόμα, στις επιχειρήσεις που έχουν υπαχθεί στο καθεστώς των επενδύσεων μείζονος μεγέθους, η φοροαπαλλαγή τους μπορεί να φτάσει τα 7 εκατ. ευρώ, από τα 5 εκατ. ευρώ που ισχύει τώρα. Μάλιστα, για να εξασφαλιστούν οι φοροαπαλλαγές αρκεί να έχει υλοποιηθεί το 50% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου. Αυτό που ισχύει σήμερα είναι ότι οι φοροαπαλλαγές ξεκινούσαν μετά από την έκδοση απόφασης περί ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Επίσης, «απαλλάσσονται από τη διαδικασία προκαταρκτικής περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης οι επιχειρήσεις εφοδιαστικής» (logistics). Οι ίδιες επιχειρήσεις απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου εισοδήματος για την υπεραξία που προκύπτει από την εκποίηση των ακινήτων και των λοιπών εγκαταστάσεών τους, όπως και οι επιχειρήσεις που μετεγκαθίστανται σε εμπορευματικά πάρκα.

Μάλιστα, τα προνόμια που προσφέρει στους επιχειρηματικούς ομίλους φτάνουν μέχρι και στο σημείο να επιχορηγούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων βιομηχανίες, αλυσίδες σούπερ μάρκετ, μεγάλες αγροτικές εκμεταλλεύσεις που πλήττονται από σεισμούς, πλημμύρες και λοιπές θεομηνίες. «Η προβλεπόμενη επιχορήγηση - αναφέρεται - θα καλύπτει ζημιές ακόμα και αν οι κτιριακές εγκαταστάσεις, τα εμπορεύματα κ.λπ. δεν έχουν καταστραφεί ολοσχερώς». Αυτά όταν τα λαϊκά στρώματα - θύματα της καταστροφικής πυρκαγιάς στην Ανατ. Αττική, των πλημμυρών στη Μάνδρα, στα Χανιά κ.ο.κ. ακόμα περιμένουν να δουν ακόμη και αυτά τα ελάχιστα μέτρα ανακούφισης, και βέβαια ούτε λόγος να γίνεται για μέτρα και έργα αντιπυρικής, αντιπλημμυρικής και αντισεισμικής προστασίας.

Οσο η κυβέρνηση «χτίζει» το «αντινεοφιλελεύθερο μέτωπο», τόσο πληθαίνουν και τα δώρα της προς το μεγάλο κεφάλαιο. Τελευταίο κρούσμα τα 5,5 εκατ. ευρώ που ενέκρινε το υπουργείο Μεταφορών ως επιδότηση σε κατασκευαστική εταιρεία, για τη διαχείριση του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Το ποσό δίνεται από το κράτος προς τον κατασκευαστικό όμιλο λόγω χαμηλότερων διελεύσεων, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης. Επειδή δηλαδή η εταιρεία δεν έβγαλε αυτά που είχε προϋπολογίσει από τα διόδια, αναλαμβάνει το κράτος να της τα δώσει φορτώνοντάς τα πάλι στους εργαζόμενους, είτε πλήρωσαν διόδια, είτε όχι... Πρόκειται για τις συμβάσεις που υποτίθεται ότι επαναδιαπραγματεύτηκε ο ΣΥΡΙΖΑ επειδή ήταν «ληστρικές», όπως έλεγε. Τώρα, ένας ακόμα μποναμάς προστίθεται στις μειώσεις φόρων επί των κερδών των μετόχων, στα 20 εκατομμύρια που χάρισε στους φαρμακοβιομήχανους, στην επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών, μη τυχόν και βάλουν το χέρι στην τσέπη οι μεγαλοεργοδότες κ.ο.κ. Αυτές οι απανωτές «προσφορές» προς τους επιχειρηματίες έγιναν μόνο τον τελευταίο μήνα και προφανώς δεν απασχόλησαν τον κατά τ' άλλα φασαριόζικο δικομματικό καβγά, αφού ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ ομονοούν στα βασικά, δηλαδή στα «θέλω» του κεφαλαίου...

Διατηρεί και επεκτείνει το νομικό πλαίσιο που ευνοεί παραπέρα και διευρύνει τη δράση των μονοπωλιακών ομίλων στα κρατικά δασικά οικοσυστήματα, δίνοντάς τους και τη διαχείριση, προσφέροντάς τους νέο πεδίο κερδοφόρας δράσης. Αυτήν την πολιτική υπηρετεί και η πολυδιαφημιζόμενη Εθνική Στρατηγική για τα Δάση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ επαναφέρει την καρκινογόνα καύση των αποβλήτων με δύο τρόπους: Μέσω των ΜΕΑ, το βασικότερο προϊόν των οποίων είναι «καύσιμο σκουπίδι», το λεγόμενο RDF (...) και μέσω των μονάδων καύσης αποβλήτων βιομάζας (έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας σε όλη την επικράτεια) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παχυλά επιδοτούμενης ως ΑΠΕ. (...)

Ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση και για το χαράτσι ταφής. Μετονομάζει σε «περιβαλλοντική εισφορά» το «ειδικό τέλος ταφής», το οποίο θα αρχίζει να καταβάλλεται από τον φετινό Ιούλη. (...)

Η θέση μας για τα Απόβλητα

-- Οχι στην εμπορευματοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων και σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης που συνεπάγεται αυτή, όχι στις ΣΔΙΤ και στις συμβάσεις παραχώρησης.

-- Οχι στη μετατόπιση των βαρών στις πλάτες των συνεργείων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. (...)

Καθορισμός σύγχρονων όρων για την ορθολογική και ασφαλή αποκομιδή (συλλογή και μεταφορά) των απορριμμάτων από τις υπηρεσίες του κάθε δήμου, με μόνιμο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό. (...)

Ειδική μέριμνα στους Χώρους Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) για την ουσιαστική αποκατάσταση όλων. (...)

Καθορισμός των κριτηρίων καταλληλότητας σε κάθε Περιφέρεια ανά είδος εγκατάστασης, με γνωστά από πριν κριτήρια αποκλεισμού των υποψήφιων χώρων. (...)

Η υλοποίηση των έργων επεξεργασίας και τελικής διάθεσης των αποβλήτων να γίνεται από τον κρατικό φορέα για τα δημόσια έργα. Να συγκροτηθεί επίσης ενιαίος δημόσιος φορέας, που θα αναλάβει τη λειτουργία τους με έσοδα που θα προέρχονται από κρατικούς πόρους.

Σημαντική μέριμνα πρέπει να δίνεται στην ολοκληρωμένη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, ιδιαίτερα των βιομηχανικών, λόγω της ποσότητάς τους και της διαπιστωμένης ασυδοσίας των παραγωγών τους. (...)

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Συνάδελφοι, ένα χρόνο μετά τις εκλογές του συλλόγου, που η παράταξη μας βγήκε ενισχυμένη αλλά και με μεγαλύτερη την συμμετοχή των συναδέλφων, συνεχίσαμε την προσπάθεια να συσπειρώσουμε τους συναδέλφους κοντά στο σωματείο. Έχει γίνει καταγραφή πάρα πολλών προβλημάτων που υπάρχουν στις διάφορες περιοχές του λεκανοπεδίου που βρίσκονται τα συνεργεία, ακόμα και με σφράγιση συνεργείου από τις αρμόδιες υπηρεσίες κάτι που το αναστρέψαμε και επαναλειτούργησε κανονικά. είμαστε σε επαφή χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες που έχουμε μέσω διαδικτύου με τον εμπλουτισμό της ιστοσελίδας του ΣΙΣΕΜΑ με καθημερινή ενημέρωση και πλούσιο υλικό για τις τρέχουσες εξελίξεις νομοθετικού περιεχομένου, φορολογικού και ασφαλιστικού. Άμεση επικοινωνία και ενημέρωση μέσω e-mail αλλά και μέσω της σελίδας κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος με τα τηλέφωνα και μηνύματα στα κινητά των συναδέλφων και με την προσωπική επαφή του Προέδρου και των μελών του Δ.Σ

Συνεχίζεται όλα αυτά τα χρόνια η τακτική συνεδρίαση του ΔΣ τουλάχιστον μια φορά τον μήνα με τις συνεδριάσεις να είναι πάντα ανοιχτές με την δυνατότητα ενεργής συμμετοχής όλων των συναδέλφων.

Συνεχίσαμε τη διοργάνωση δωρεάν σεμιναρίων επιμόρφωσης των συναδέλφων, πολύ σημαντικό με την τεχνολογία των αυτοκινήτων που εξελίσσεται γοργά. Δυστυχώς δεν υπάρχει μέριμνα για κρατικό φορέα που να μεταφέρει την γνώση και να εκπαιδεύει τους συναδέλφους, αντιθέτως συμβάλει στο παιχνίδι η μόρφωση να παραμένει κλειδωμένη στα εργοστάσια των αυτοκινήτων και των μεγαλεμπόρων που μονοπωλούν την επισκευή καινούργιων ή υβριδικών αυτοκινήτων.

Συνεχίσαμε το συμμάζεμα των οικονομικών του σωματείου, και μπορούμε να πούμε ότι σε αυτές τις δύσκολες εποχές είναι σε καλή κατάσταση τηρουμένων των αναλογιών. Παρόλα αυτά εμείς δεν εφησυχάζουμε.     Συμμετείχαμε σε όλες τις κινητοποιήσεις και διεκδικήσεις που έγιναν από το αντιμονοπωλιακό διεκδικητικό κίνημα με το πλαίσιο της ΠΑΣΕΒΕ και της τοπικής ομοσπονδίας ΟΒΣΑ.   Χαιρετίζουμε τους εκατοντάδες συναδέλφους που συμμετείχαν σε όλες τις κινητοποιήσεις που αποφάσισε το ΔΣ και στις συσκέψεις που έγιναν.

Η πλειοψηφία της ΕΟΒΕΑΜΜ παραμένει σταθερή στο άρμα του κυβερνητικού συνδικαλισμού, στο πλαίσιο αιτημάτων της πλειοψηφίας της ΓΣΕΒΕΕ. Διατυμπανίζει τον ενωτικό χαρακτήρα της, όμως παραμένει σταθερά να υπηρετεί τα συμφέροντα των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων και των εκάστοτε κυβερνήσεων. Αδιαφορώντας για τα πραγματικά προβλήματα των πολλών μικρών επιχειρήσεων όπως είναι τα συνεργεία.

Μεγάλο πρόβλημα παραμένει να υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν πληρώσει 20-30 χρόνια ασφάλισης και λόγο κρίσης και αναδουλειάς να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους με συνέπεια, να παραμένουν ανασφάλιστοι χωρίς περίθαλψη και φυσικά να μην μπορούν να καταθέσουν για σύνταξη. Οι 120 δόσεις που εξαγγέλλουν κοντά στα 2 χρόνια τώρα και θεωρητικά υποτίθεται πως διευκολύνουν την αποπληρωμή, είναι αμφίβολο ποιος θα καταφέρει να ενταχθεί σε αυτές λόγο των κριτηρίων που βάζουν. Η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου συνεχίζει να παραμένει εκτός χρηματοδότησης είτε μέσω του πολυδιαφημισμένου ΕΣΠΑ, αναπτυξιακού νόμου και άλλων εργαλείων χρηματοδότησης. Η δαιδαλώδης πολυνομία που ισχύει για τους μικρούς ΕΒΕ, κάνει αδύνατη την πρόσβαση στα παραπάνω.

Συνάδελφοι,

Δε σταματήσαμε ούτε λεπτό να παλεύουμε για όλα τα προβλήματα του κλάδου μας. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε με αποφασιστικότητα για να συσπειρωθούν γύρω από το σύλλογο πιο πολλοί συνάδελφοι που μένουν ανοργάνωτοι και ασυνδικάλιστοι.

Να συμβάλουμε για ένα συνδικαλιστικό κίνημα που θα έχει αγωνιστική αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση με διεκδικητικό χαρακτήρα. Σαν διοίκηση θα συνεχίσουμε να ενημερώνουμε τους συναδέλφους και θα ξεσκεπάζουμε τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες που εξαπατούν και αφοπλίζουν τις συνειδήσεις. Γνωρίζουμε ότι τίποτα δεν κατακτήθηκε δίχως σκληρό και πολύχρονο αγώνα για τα δικαιώματα μας. Θέλουμε ένα σωματείο που θα εκφράζει κάθε συνάδελφο που θέλει να αγωνιστεί για έναν καλύτερο κόσμο. Θα συζητά και θα συγκεντρώνει την πείρα που μας μεταφέρουν όλοι οι συνάδελφοι έτσι ώστε με τα άλλα σύμμαχα στρώματα θα οργανώνουμε την πάλη μας με την φτωχή αγροτιά, τις γυναίκες, την νεολαία.

Στόχος μας λοιπόν είναι:

  

Να βελτιώσουμε τη λειτουργία των σωματείων, είναι πλέον ώριμες οι συνθήκες για την ενοποίηση και συσπείρωση των σωματείων του κλάδου σε ένα και μοναδικό. Η νομοθεσία είναι κοινά εχθρική συνολικά για τον κλάδο του αυτοκινήτου. Έτσι λοιπόν και εμείς συλλογικά πρέπει να την αντιπαλέψουμε.

Σοβαρό ζήτημα παραμένει η συνεχής φοροεπιδρομή, τα διάφορα χαράτσια ακόμα και των Δήμων, το τέλος επιτηδεύματος.

Το επόμενο διάστημα η δουλειά μας μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα αξιοποιώντας την πείρα που έχουμε αποκτήσει. Η πάλη μας για να είναι αποτελεσματική, πρέπει να είναι προσανατολισμένη ενάντια στα χαράτσια, τις κατασχέσεις, τα φορολογικά μέτρα, για το καθολικό δικαίωμα στην ασφάλιση.

$1·        Άμεση επαναφορά του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ

και κατάργηση του νόμου που επιβάλει φορολογία από το πρώτο ευρώ.

$1·        Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος

$1·        Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ

$1·        Επαναφορά του αφορολόγητου. Ατομικό αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 5.00 για κάθε παιδί. Φορολογία στο πραγματικό εισόδημα, κατάργηση των τεκμηρίων. Αύξηση της φορολογίας προοδευτικά στο 45% για το μεγάλο κεφάλαιο.

$1·        Όχι στην υποβάθμιση των πτυχίων και στην περικοπή των επαγγελματικών δικαιωμάτων μέσω της γενίκευσης των πιστοποιήσεων όπως π.χ πιστοποιήσεις aircondition– φυσικό αέριο.

$1·        Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο.

$1·        Κατάρτιση από Δημόσιους φορείς εκπαίδευσης χωρίς καμία επιβάρυνση για τους συναδέλφους. Η αναγκαία επιμόρφωση των συναδέλφων στις καινούργιες τεχνολογίες να γίνεται με ευθύνη του κράτους.

$1·        Δημόσιος φορέας διαχείρισης αποβλήτων χωρίς επιβάρυνση για τα συνεργεία.

$1·        Διαγραφή τόκων και προσαυξήσεων για τα χρέη προς τις τράπεζες και ταμεία. 30% διαγραφή του πάνω στο κεφάλαιο που έχει απομείνει για τους εν ενεργεία επαγγελματίες, 50% για όσους έχουν κλείσει

$1·        Ακατάσχετος τραπεζικός λογαριασμός που να καλύπτει τις απαραίτητες λειτουργίες κάθε μικροεπιχείρησης.

$1·        Αποσύνδεση των ασφαλιστικών οφειλών από την πρόσβαση σε παροχές υγείας- πρόνοιας περίθαλψης. Δωρεάν πρόσβαση για όλους τους αυτοαπασχολούμενους και τις οικογένειές τους σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου Επίδομα τοκετού και επίδομα μητρότητας (6μηνο).  Αντίστοιχη μέριμνα για τους παιδικούς σταθμούς σε κάθε δήμο.

$1·        Αναπλήρωση των απωλειών στις συντάξεις και κατάργηση των νέων αυξήσεων στις εισφορές. Σύνταξη στα 60 και στα 55 για τις γυναίκες χωρίς περικοπή δικαιωμάτων. Κατάργηση των νέων αυξήσεων στις ασφαλιστικές εισφορές

$1·        Σύνταξη με βάση τις καταβεβλημένες εισφορές, για όσους αυτοαπασχολούμενους έχουν συμπληρώσει συντάξιμη ηλικία και δεν μπορούν να ρυθμίσουν τμήμα ή το σύνολο των οφειλών τους.  Οριστική διαγραφή όσων οφειλών απομείνουν.

$1·        Επαναφορά της κάρτας καυσαερίων στα συνεργεία.

$1·        Όχι στις πιστοποιήσεις των ανυψωτικών μηχανημάτων.

$1·        Ελεύθερη πρόσβαση στην τεχνογνωσία των νέων τεχνολογιών με ευθύνη του κράτους.  

$1·        Απλοποίηση της νομοθεσίας για τις άδειες των συνεργείων.

$1·        Όχι στη διαμόρφωση ξεχωριστού νομικού πλαισίου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Δεν είμαστε μόνοι μας, να ενωθούμε σε μια μεγάλη κοινωνική συμμαχία μαζί με τους εργαζόμενους, τους φοιτητές, τους αγρότες, τους συνταξιούχους και τις γυναίκες.

 Όλοι ξέρουμε ότι εργαζόμενοι χωρίς δουλειά σημαίνει μαγαζιά χωρίς λεφτά. Ταυτόχρονα εκφράζουμε έμπρακτα την αλληλεγγύη μας με οποιοδήποτε τρόπο σε όποιον συνάδελφο έχει ανάγκη.

Ζητάμε από όλους σας να συμμετέχετε ενεργά σε αυτή την προσπάθεια του συλλόγου μας σε αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση για ένα καλύτερο αύριο για εμάς και τις οικογένειές μας.

        

Χρήσιμες Συνδέσεις

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΝΤΙΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ - ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ - ΕΜΠΟΡΩΝ

 

 

  • ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
  • Ο.Β.Σ.Α
  • Πατούσα 3 106 77 Αθήνα
  • Τηλ: 210 3809327 Fax: 210 3818740
  • email : obsagr@gmail.com 
  • site : www.obsa.gr

 

E.O.B.E.A.M.M ΕΝΙΑΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ 

Καποδιστρίου 24 106 82 Αθήνα

Τηλ : 210 5138913 

email : eoveamm@acsmi.gr

site : www.eoveam.gr

 

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΩΝ ΦΑΝΟΠΟΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Αραβαντινού 5Ε 45 444 Ιωάννινα

Τηλ : 26510 61003

email : somateio.arximidis@gmail.com

blog : http://somateio-arximidis.blogspot.gr/

 

ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ ΑΡΤΑΣ

Ζάρρα 20 47 100 Άρτα

Τηλ : 26810 27992 Fax : 26810 27992

email : mpaniaskostas@gmail.com

 

  • ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

Λ. Κωνσταντινουπόλεως 183-185 Αθήνα

Τηλ. 210-5152573 / fax 210-5154930

e-mail: sheae@otenet.gr

 

Επικοινωνία

Αλαμάνας 7, Τ.Κ. 10441, Κολωνός

Tηλέφωνο: 210 52 25 233

Email: info@sisema.gr - sisema.silogos@gmail.com

Ώρες επικοινωνίας: 8:00 π.μ. - 2:00 μ.μ.


Προβολή μεγαλύτερου χάρτη

Βρείτε μας στο Facebook